tisdag 27 maj 2014

Heldag med Terje

I lördags var jag hos Terje Hellesø i Mullsjö, och fick äran att ha honom som privatlärare under en hel dag (läs även om detta på Terjes blogg). Det var riktigt intressant och framför allt mycket lärorikt. Vi satte igång redan vid klockan 06:00 och höll på fram till det var mörkt, ca 22:30. Terje visade inte bara mig nya tekniker utan vi pratade även bilder och hade djupa diskussioner om bildkomposition, hur man får in sina egna känslor i de bilder man skapar. Vi hade även en mängd fantastiska möten med: sädesärla, storlom, trana, älg, rådjur, flugsnappare, törnskata, skogssnäppa, padda, korp m.m. Vi hann även med ett besök i gammelskogen för att pröva lite skogsbilder. För den som vill lära sig mer om naturfotografi så kan jag starkt rekommendera en heldag med Terje. Eftersom att Terje inte bara är kunnig på naturen så kommer du inte bara att få lära dig mer om denna, utan även hur du ska göra för att skapa intressanta bilder. Jag vågar påstå att Terje utan tvekan är en av världens absolut bästa naturfotografer. Tack Terje för den här dagen, jag kommer aldrig att glömma den!






















8 kommentarer:

Gustav Rappestad sa...

Det låter som en riktigt rolig dag! Fint resultat fick du med dig hem i kameran också.

Mårten Lundgren sa...

Hej Gustav,
Kul att du tittade förbi och skrev en kommentar. Ja, det var verkligen en riktigt bra dag där jag lärde mig massor. Som jag skrev så kommer det dröja länge innan jag glömmer den här dagen. Vad roligt att du tyckte att bilderna jag fick med mig hem från heldagen var fina! :)

Terje sa...

Tack själv Mårten för en härlig dag, din entusiasm är i världsklass - bara så att du vet! :)
Och MÅNGA riktigt trevliga bilder blev det också! :)

Mårten Lundgren sa...

Tack för de fina orden Terje! :)
Visst var det en trevlig dag. Det här gör jag gärna om framöver. Har fått med mig lite att arbeta med. Alla bilderna jag fick med mig hem blev jag mycket nöjd med!

Jan-Olov Wogenius tel. 0706-476346 sa...

Hej.Har tittat in här några gånger och nu kändes det som det var dags att kliva ur anonymiteten. En fin dag med terje ser jag och många mycket lyckade bilder.Jag lägger till dig i min blogglista så kan jag följa dig lite mer noga.

Mårten Lundgren sa...

Hej Jan-Olov!
Vad roligt att du vill lägga till min blogg i din blogglista och följa med på mina äventyr. :)
Heldagen med Terje var riktigt lyckad. Vi hade både riktigt trevligt och fick båda två många bra bilder. Jag lägger till en länk till en länk till din blogg på min blogglista också, hoppas att det är OK?

Stefan Pettersson sa...

Fin serie varierade bilder med hög klass!

Mårten Lundgren sa...

Tack Stefan för den fina kommentaren om bilderna från heldagen med Terje! :)